Sunday, 3 June 2012

Ku Takut Dengan Azab Mu...


Assalammualaikum wbt



Azan zohor berkumandang, 
aku mula melangkah ke bilik air,
Aku mengambil air sembahnyang (wudhuk) …
Selesai mengambil air sembahyang, 
aku mula memakai jubah, serban serta memakai wangian kerana ingin mengikut sunnah nabi,…
aku bentangkan sejadah untuk bersujud kepada yang Esa…
aku mulakan solat dengan niat dan mengangkat takbiratul ihram…
membaca al-fatihah serta menunaikan rukun-rukun dalam solat…
setelah aku mengucapkan salam tanda aku akhiri solat zohor…



aku beristighfar dan lain-lainya (wirid)…
dalam beristighfar aku pejam mata,betapa takutnya dan menggigil seluruh badan disertakan dengan tangisan seperti budak kecil…
walaupun pejam hanya sekejap, dengan kuasa Allah..
Allah tunjukkan kepada aku seksaan api neraka jahannam… MasyaAllah tabarakallah…
Apinya yang hitam dan panas yang tak terhingga membuatkan badan aku sejuk dan menggigil didalam tangisan…




Adakah ini cara Allah bagi hidayah kepada hambaNya?



Aku mendapatkan mama, aku meminta ampun, aku berkata pada mama…



janganlah jauhkan aku dari Syurga”




Hati seorang ibu kita tak tahu, seorang ibu hanya mampu berdiam dengan hati yang terguris…
Oleh itu jagalah perasaan seorang ibu, jangan sakiti dia…
Kerana SYURGA itu dibawah telapak kaki ibu…




Aku ingin berpesan kepada semua, janganlah tinggalkan solat, jangan derhaka kepada sesiapa terutamanya ibubapa… 
sesungguhnya Allah itu maha melihat setiap perbuatan hambaNya…pengelihatan Allah itu tak terbatas…





Ya Allah... betapa sakitnya azab Mu..!!!



Semoga Allah memberi hidayah kepada orang yang masih mengejar kehidupan Dunia… Amin ya Rabbal 'Alamin

No comments:

Post a Comment